miercuri, 31 octombrie 2012

Gandurile determina emotiile!


THINK GOOD - FEEL GOOD!

Emotiile disfunctionale sunt generate de 4 tipuri de ganduri:

1. CERINTE ABSOLUTE DE TIPUL "TREBUIE": Trebuie sa se intample cum imi doresc eu, oamenii trebuie sa ma placa! Pentru a creea emotii functionale se inlocuieste cu E DE PREFERAT, MI-AS DORI. In viata lucrurile nu se intampla cum vrem noi intotdeauna, chiar daca ne dorim asta!

2. CATOSTROFAREA: e groaznic, e catastrofal. E groaznic ca cineva sa nu ma placa!
Ganditi-va ca atata timp cat exista viata exista si speranta.

3. TOLERANTA SCAZUTA LA FRUSTRARE - nu pot tol;era asa ceva,nu pot suporta. Putem inlocui gandul acesta cu urmatorul: "chiar daca nu imi place situatia, pot tolera."

4. EVALUARE GLOBALA/ DE SINE - luam un comportamaent al nostru si ne evaluam ca si persoana." Daca am luat un 4, inseamna ca sunt un prost!" Un comportament/ o nota nu poate evalua persoana noastra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu